„Niedzielni kierowcy” czy „jeździsz jak baba” to niestety ciągle popularne hasła na polskich drogach. To krzywdzące stereotypy, bo kobiety za kierownicą radzą sobie tak samo dobrze jak mężczyźni, a rzadkie jeżdżenie samochodem nie musi świadczyć o umiejętnościach. Marki samochodów też generują stereotypy na temat swoich właścicieli. Czas je zburzyć!

Stereotypy o kierowcach różnych marek samochodów

  1. BMW. Kierowcy tych samochodów są niesłusznie kojarzeni z brawurową jazdą, niestosowaniem się do zasad ruchu drogowego i… nieużywaniem kierunkowskazów. Czyżby? Statystyki mówią, że BMW bierze udział w wypadku tak samo często jak Audi, Volkswagen, Opel czy Renault. To niewątpliwie świadczy o tym, że kierowcy BMW nie odstają od swoich kolegów z innych samochodów. Ani umiejętnościami, ani kulturą.
  2. Mercedes - auto dla starych ludzi. Na ten stereotyp na pewno zapracował ekskluzywny obraz tej marki, co od razu nasuwa na myśl wysokie ceny i samochody, na które nie wszyscy mogą sobie pozwolić. Nie każdy Mercedes to limuzyna! Coraz więcej młodych ludzi kusi się na tę elegancję, nie czekając na jesień swojego życia. Co więcej, SUV-y z gwiazdą odpowiadają na potrzeby młodych, dużych rodzin, które potrzebują dużego bagażnika i poczucia bezpieczeństwa!
  3. Passeratti - samochód prawdziwego Polaka. Czyli kogo? Ponoć chce go mieć każdy, kto niewiele wie o samochodach i kieruje się zasadą: Volkswagen nigdy się nie psuje. Rzeczywistość jest zupełnie inna: różnorodność samochodów, które w swojej ofercie ma Volkswagen, daje wybór każdemu Polakowi, bez względu na wiedzę, potrzeby i umiejętności.
  4. Skoda długo nie potrafiła znaleźć sobie wyraźnego miejsca w świadomości polskich kierowców. Nie wiadomo, na czym zbudował się stereotyp, który mówi o przeciętnych kierowcach bez polotu i poczucia estetyki. Jego autor prawdopodobnie nigdy nie miał do czynienia z samochodami marki Skoda. Ich wyposażenie i wygląd nie odstają ani trochę od swoich francuskich czy niemieckich kolegów. Polscy kierowcy coraz częściej cenią sobie te samochody za ich komfort i wygląd.
  5. Jest jeszcze stereotyp, który dotyczy samochodów wielkich i drogich. Zamiast mówić o rzekomych kompleksach ich właścicieli może powinniśmy pokonać ukłucie zazdrości? Każdy chce przecież mieć samochód, który zapewnia bezpieczeństwo, wygodę, dużo przestrzeni, świetnie radzi sobie na każdej drodze, a do tego cieszy oko! Właściwie każda marka ma do siebie przyklejoną jakąś łatkę, bardziej lub mniej pozytywną. Najważniejsze, aby nie powielać takich przekonań. Dlatego u nas, w Qarson, dajemy Ci szeroki wybór, w którym bierzesz pod uwagę tylko własne preferencje. Każdy nasz samochód jest nowy i dopracowany w najmniejszym szczególe, bez względu na stereotypy.


Więcej z działu komfort