13.08.2020


Dobre wyniki sprzedażowe auta w abonamencie Qarsona w 2020 r.
Co sprawiło, że Qarson osiągnął sukces?
Pandemia Covid-19 zatrzęsła polskim rynkiem motoryzacyjnym. Aż o 35% mniej nowych samochodów osobowych trafiło do klientów w Polsce w pierwszym półroczu 2020 (w porównaniu z pierwszą połową 2019). Wg danych Związku Polskiego Leasingu dynamika finansowania pojazdów lekkich (do 3,5 DMC) za I półrocze wyniosła -19,6% r/r. Sektor wynajmu długoterminowego - zgodnie z danymi Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP) - zakupił o kilkanascie % mniej nowych aut osobowych niż w analogicznym okresie rok temu. Spadek w tym zakresie - wg PZWLP - jest około dwukrotnie mniejszy, niż w przypadku samochodów nabywanych przez firmy w kredycie, poprzez zakup ze środków własnych oraz w klasycznym leasingu finansowym liczonych łącznie.


Warto zwrócić uwagę, że pomimo wyraźnego wyhamowania dotychczasowego tempa wzrostu wynajem długoterminowy zanotował w pierwszym półroczu b.r., kosztem innych form finansowania ok. 5-procentowy wzrost udziału w sprzedaży do firm a także legitymował się w II kwartale b.r. 3,7% wzrostem łącznej ilości aut w usłudze wynajmu - Full Service Leasing. Branża wynajmu krótko- i średnioterminowego Rent A Car (RAC) - zgodnie z danymi PZWLP - odnotowała na koniec I półrocza aż 25% spadek pod względem łącznej liczby samochodów objętych usługami wynajmu krótko- i średnioterminowego.

Jak widać z powyższego rok 2020 był dla branży związanej z samochodami osobowymi, jak dotąd, niezwykle dotkliwy w skutkach. Jednak w tym trudnym czasie Qarson oferujący auta na abonament osiągnął przyrost sprzedaży na poziomie 25% rok do roku. Dlaczego?

Należy pamiętać, że działający od 2 lat na polskim rynku Qarson to także 10 lat historii we francuskiej motoryzacji i doświadczenie światowego kryzysu finansowego z roku 2009. Firma błyskawicznie zareagowała na sytuację w kraju i na świecie, reorganizując pracę i zarazem dbając o pracowników (duża część zespołu Qarsona od połowy marca pracowało w systemie Home Office) oraz o swoich Klientów: zapewniając stały kontakt online z doradcami, płynność dostaw i szczególne środki ostrożności - a przede wszystkim - produkt odpowiadający bieżącym potrzebom. Qarson pokazał, jak powinna działać nowoczesna firma motoryzacyjna.

- Qarson zawdzięcza swój sukces nowoczesnym rozwiązaniom dopasowanym do Klienta oraz znakomitej organizacji pracy. Lata doświadczenia na rynku zaowocowały otwartą postawą, przyjaznym, klientocentrycznym podejściem oraz stworzeniem wygodnego systemu online - wyjaśnia Jacek Jasiński, Country Director Qarson Polska. - W odróżnieniu od przeważającej ilości dostępnych na rynku ofert wynajmu długo- i średnioterminowego, Qarson kieruje swoją propozycję abonamentową głównie do użytkowników poszukujących pojazdów adekwatnych do bieżących wymagań - czyli z segmentu aut popularnych i niedrogich, dostępnych od ręki samochodów klasy A i B oraz segmentu kompaktowych SUV-ów w optymalnych wersjach wyposażeniowych i silnikowych. Mamy także - oczekiwany przez naszych Klientów - stosunkowo krótki, 12-miesięczny, okres trwania abonamentu. Ponadto stworzyliśmy niezwykle prosty i przejrzysty proces uzyskania finansowania dla Klientów oraz dogodny pakiet ubezpieczeniowy, powstały we współpracy z największymi instytucjami w Polsce. Sukces Qarsona to przede wszystkim znakomicie dobrany i zaangażowany zespół managerów, pracowników o silnej koncentracji na satysfakcję naszych Klientów.

Qarson od początku działalności postawił na e-commerce. Samochód na abonament, który dzięki platformie www.qarson.pl można zamówić bez wychodzenia z domu był gotowym rozwiązaniem, do którego - w dobie lock downu - dążyła branża. Teraz należało jeszcze bardziej wyjść w stronę Klienta. Aby maksymalnie zwiększyć bezpieczeństwo, wszystkie nowe samochody dodatkowo poddawane były procesowi ozonowania i wydawane zgodnie z procedurą contactless. Ponadto Qarson wprowadził również usługę dostawy samochodów pod wskazany adres, aby zmaksymalizować komfort swojej Qarsonowej Rodziny.

Budowane na polskim rynku zaufanie i odpowiednie narzędzia, w które uzbroił się nasz “motoryzacyjny Netflix” zaowocowały w pierwszej połowie 2020 r. 25-procentowym wzrostem sprzedaży abonamentów.

Gdy ulice i salony samochodowe świeciły pustkami, wszelkie transakcje handlowe przeniosły się do internetu. Wygranymi zostali ci, którzy już wcześniej odrobili lekcję z digitalizacji biznesu. Nie bez znaczenia pozostały nowoczesne formy dotarcia: z informacją o produkcie należało trafić precyzyjnie do osób, które mimo obostrzeń musiały wyjść z domu i bezpiecznie dotrzeć do pracy.

- Aby odpowiedzieć na zmieniające się potrzeby konsumentów, musieliśmy wykazać się elastycznością w działaniu oraz szybkością reakcji. Stanęliśmy przed zadaniem, które wymagało skutecznego dotarcia do osób, które poszukiwały bezpiecznego środka transportu. Nie bez znaczenia było rzetelne informowanie o zastosowanych procedurach bezpieczeństwa - mówi Robert Górski, menadżer działu marketingu Qarson Polska. - Wzrost sprzedaży naszych usług i rosnąca liczba klientów, widoczna zwłaszcza w drugim kwartale 2020 r., pozwoliła nam na utrzymanie budżetów marketingowych na odpowiednim poziomie, bez konieczności ich redukcji mimo trudnej ogólnej sytuacji rynkowej. Metody działania wypracowane przez zespół specjalistów sprawiły, że bardzo szybko doszliśmy do optymalizacji kampanii reklamowych w środowisku Google i Facebook.

W okresie lockdownu Qarson nie tylko utrzymywał dotychczasowe rozwiązania, ale wypracował autorską ofertę programów pracowniczych dla firm. - Qarson Benefit Car jest obecnie najbardziej pożądanym benefitem pracowniczym, który łączy w sobie skuteczne narzędzie dla pracodawcy z realną korzyścią dla pracownika - wyjaśnia Maciej Łabuziński, koordynator działu B2B Qarson Polska.

Reorganizacja pracy zaowocowała również nowymi działaniami w zakresie finansowania i ubezpieczenia samochodów na abonament. - Wcześniej wypracowaliśmy prostą i przyjazną dla klienta procedurę finansowania, a także dzięki bezpośredniej współpracy z największymi ubezpieczycielami niezwykle korzystne pakiety AC, OC, NNW i Assistance. W miesiącach zamrożenia gospodarki zoptymalizowaliśmy nowoczesny proces likwidacji szkód i cały czas, we współpracy z naszymi Klientami, działamy w celu podnoszenia jakości świadczonych przez nas usług - dodaje Maciej Szczurek, koordynator zespołu ds. usług finansowych Qarson Polska.

Pierwsze półrocze 2020 pokazało również jasny kierunek w zmianach preferencji polskich kierowców dotyczących preferowanego typu silników samochodowych. Wybierane są coraz częściej napędy alternatywne, które są bardziej ekonomiczne i mniej obciążają środowisko naturalne zapewniając mniejszą emisję CO2. Stąd niesłabnąca popularność kompaktowego crossovera od Toyoty, czyli modelu C-HR z napędem hybrydowym oraz pozostałymi autami z systemem mild-hybrid.

- Głównym argumentem decydującym o wyborze abonamentu był fakt natychmiastowej dostępności aut, jak również krótkiej i przyjaznej dla Klienta umowy na zaledwie 12 miesięcy, co w czasach pandemii okazało się kluczowym elementem minimalizującym ryzyko. Auta z segmentu A oraz B cieszyły się ogromną popularnością, zarówno Renault Clio, jak i Toyota Aygo były modelami, które Klienci wybierali najczęściej. Coraz popularniejszym segmentem są crossovery z liderami naszej sprzedaży w tym segmencie - Toyotą CH-R i Suzuki Vitarą - tłumaczy Arkadiusz Włoch, menedżer Contact Center Qarson Polska. - Przewagą rynkową Qarsona był fakt, że my od razu byliśmy online - bezkontaktowe zakupy były wypracowanym od początku standardem. Cały proces zakupowy w Qarsonie zamyka się w trakcie jednej 15-minutowej rozmowy. Jedynym wymogiem po stronie Klienta jest posiadanie adresu e-mail.

Polscy kierowcy mają coraz większą świadomość że nie trzeba kupować auta by cieszyć się jego posiadaniem, jednocześnie nie przejmując się zagadnieniami bieżącej obsługi. Nasi Klienci wiedzą już także, że możliwe jest dobranie i zamówienie samochodu w wygodnym i przejrzystym procesie on-line. Na tych dwóch elementach skupia się filozofia Qarsona, który przeciera szlaki w polskiej digitalowej motoryzacji.

- Qarson nadal będzie rozwijał się w kierunku cyfryzacji oraz automatyzacji procesów tak, aby maksymalnie spopularyzować i ułatwić możliwość korzystania z samochodów w abonamencie - zapowiada Jacek Jasiński. - Dążymy do udoskonalenia dostaw - z naciskiem na home delivery oraz na poszerzenie oferty samochodów, które trafiają w gusta naszych dotychczasowych a także nowych Klientów.

Chcesz wiedzieć więcej? Nasi doradcy dostępni są on-line. Napisz lub zadzwoń:

📧 [email protected]
💬 m.me/QarsonPolska
📞 61 101 04 50