Podczas majówki nasz zespół będzie do Państwa dyspozycji 2 maja (czwartek) w godzinach 9:00-14:00. Życzymy udanego weekendu majowego.


24.10.2018


„Niedzielni kierowcy” czy „jeździsz jak baba” to niestety ciągle popularne hasła na polskich drogach. To krzywdzące stereotypy, bo kobiety za kierownicą radzą sobie tak samo dobrze jak mężczyźni, a rzadkie jeżdżenie samochodem nie musi świadczyć o umiejętnościach. Marki samochodów też generują stereotypy na temat swoich właścicieli. Czas je zburzyć!

Stereotypy o kierowcach różnych marek samochodów

  1. BMW. Kierowcy tych samochodów są niesłusznie kojarzeni z brawurową jazdą, niestosowaniem się do zasad ruchu drogowego i… nieużywaniem kierunkowskazów. Czyżby? Statystyki mówią, że BMW bierze udział w wypadku tak samo często jak Audi, Volkswagen, Opel czy Renault. To niewątpliwie świadczy o tym, że kierowcy BMW nie odstają od swoich kolegów z innych samochodów. Ani umiejętnościami, ani kulturą.
  2. Mercedes - auto dla starych ludzi. Na ten stereotyp na pewno zapracował ekskluzywny obraz tej marki, co od razu nasuwa na myśl wysokie ceny i samochody, na które nie wszyscy mogą sobie pozwolić. Nie każdy Mercedes to limuzyna! Coraz więcej młodych ludzi kusi się na tę elegancję, nie czekając na jesień swojego życia. Co więcej, SUV-y z gwiazdą odpowiadają na potrzeby młodych, dużych rodzin, które potrzebują dużego bagażnika i poczucia bezpieczeństwa!
  3. Passeratti - samochód prawdziwego Polaka. Czyli kogo? Ponoć chce go mieć każdy, kto niewiele wie o samochodach i kieruje się zasadą: Volkswagen nigdy się nie psuje. Rzeczywistość jest zupełnie inna: różnorodność samochodów, które w swojej ofercie ma Volkswagen, daje wybór każdemu Polakowi, bez względu na wiedzę, potrzeby i umiejętności.
  4. Skoda długo nie potrafiła znaleźć sobie wyraźnego miejsca w świadomości polskich kierowców. Nie wiadomo, na czym zbudował się stereotyp, który mówi o przeciętnych kierowcach bez polotu i poczucia estetyki. Jego autor prawdopodobnie nigdy nie miał do czynienia z samochodami marki Skoda. Ich wyposażenie i wygląd nie odstają ani trochę od swoich francuskich czy niemieckich kolegów. Polscy kierowcy coraz częściej cenią sobie te samochody za ich komfort i wygląd.
  5. Jest jeszcze stereotyp, który dotyczy samochodów wielkich i drogich. Zamiast mówić o rzekomych kompleksach ich właścicieli może powinniśmy pokonać ukłucie zazdrości? Każdy chce przecież mieć samochód, który zapewnia bezpieczeństwo, wygodę, dużo przestrzeni, świetnie radzi sobie na każdej drodze, a do tego cieszy oko! Właściwie każda marka ma do siebie przyklejoną jakąś łatkę, bardziej lub mniej pozytywną. Najważniejsze, aby nie powielać takich przekonań. Dlatego u nas, w Qarson, dajemy Ci szeroki wybór, w którym bierzesz pod uwagę tylko własne preferencje. Każdy nasz samochód jest nowy i dopracowany w najmniejszym szczególe, bez względu na stereotypy.